Kategoriarkiv: Sport

Den sista allsvenska fotbollsmatch på Råsunda


Warning: Undefined variable $content in /var/www/filuren.com/public_html/wp-content/plugins/facebook-share-new/facebookshare.php on line 635

A.I.K. - Malmö FF
Jag hade ringt för några veckor sedan och bokade biljetten till i söndags. I förra veckan ringde till A.I.K. för att kolla om det var ingång 104 som gällde fotfarande som handikappingång fast att de håller på med bygget av nya spårvagnslinje. Så jag kände mig säker på att biljetten skulle ligga där och väntande på mig.

Jag ville vara ute i god tid till matchstart, ca 30 minuter innan. Så jag beställde en taxi kl ca 14.00. När vi hade åkt en bit på väg till Råsunda så frågade jag om han visste om att de bygger kring Råsunda, jag fick inget svar. Som vanligt körde taxi chauffören efter GPS. jag ville att han skulle svänga av innan Solna c men han körde rakt fram. Anledning var att jag visste att vägen var avgrävd. Han körde rakt fram och kom fram till Råsunda, där GPS ville svänga höger. Han möttes av vägbommar och ett djupt stort hål. Han var tvungen att göra ett fil byte och åka in mot parkeringen vid Solna centrum. Jag kände bara att jag ville kliva ur för att hinna in på Råsunda. Väl uppe på parkeringsdäcket körde han rakt fram och det kändes som att alla andra bilar åkte åt andra hållet. Det gick bra.

När jag skulle betala och hämta min biljett som jag trodde fanns där men det fanns ingen biljett. Suck, jag som hade ringt i veckan och pratade med dem. De var tvungen att ringa och prata med biljettansvarig. Det visa sig att han hade lagt min biljett på andra sidan av Råsunda Stadion, tillsammans med några andra biljetter. Efter några minuter så hade de kommit överens om hur de skulle lösa det, så jag fick betala och gå in utan att ha min biljett.

När de 28 057 åskådare som hade sett matchen på Råsunda Fotbollsstadion skulle lämna arenan så gick det bra vad jag kunde se. Jag gick ner till Solna station, jag kom inte med det första tåget som fylldes på någon minut med personer som stod och väntade.

Mina upplevelser på Bio-Rio

Filuren.com
Ikväll var jag det min tredje och sista gången på Bio-Rio för sista gången under detta fotbolls EM.
Princip som i lördags så köpte jag en öl och ha smutta på under matchen. En match som var ganska underhållande att titta på. Spanien vann till slut efter straffläggning.
Under matchen små pratade jag och min assistent med Jenny Modin. Hon var jättetrevlig. Kommer ihåg att jag sa till henne om ett dombeslut som jag tyckte var helt fel och det tyckte hon med men då fick vi de förklarat av Frederic Pavlidis som bredvid och livebloggade på SVT:s fotbollsbloggen.

Det känns tråkigt att det var sista matchen i EM som SVT sände, för stämningen inne på Bio-Rio var alltid trevligt och mysigt.

EM Tjeckien – Portugal på Bio-Rio

Ikväll var jag i Bio-rio där SVT sänder sina fotbolls-EM program. Jag hann knappt närma mig entrédörrarna innan jag hörde någon som frågade ”Är det du som är Anders Berglund”. Sedan hjälpte dem åt att få ner mig för trapporna till biosalongen.
Jag fick sitta mitt emellen ”Hylla Hegerfors” och Frederic Pavlidis.
Det var både kul och trevligt att få uppleva det live och ölen var god.

[flagallery gid=72 name=Gallery]